Yozgat Bozok Üniversitesi
Takip et

Uğur YAHŞİ

Bilgisayar İşletmeni

ugur.yahsi@bozok.edu.tr

Dahili: 2183

 

GÖREV TANIMI

GÖREVIN KISA TANIMI

Yozgat Bozok Üniversitesi üst yönetimi tarafından belirlenen amaç ve ilkelere uygun olarak; Merkezin gerekli tüm faaliyetlerinin etkenlik ve verimlilik ilkelerine uygun olarak mevzuata uygun olarak büro işlemlerini yürütür.

 

GÖREV ve SORUMLULUKLARI 

A. Genel:

  • Gerekli sistem yardımıyla bilgisayarı çalıştırmak,

  • Girdi ve çıktıları sistem gereklerine uygun olarak yapmak.

  • Sistem arızalarını tanımlamak, girdi ve çıktıların bütünlüğünü ve doğruluğunu koruyacak biçimde düzeltici işlem yapmak.

  • Bilgisayarda yapılan işleri belirtilen zamanlamaya göre yapmak, sistem yazılımı yapmak ve belirli zamanda yapılması gereken işleri yoğunluğuna göre bilgisayar ortamında optimumda tutmak.

  • Sistem yazılımı ve uygulama programlarından gelen konsol mesajlarını anlayarak gereken işlemleri yapmak.

  • Amirlerince verilen her türlü yazışmayı elektronik ortamda yazmak.

  • Göreviyle ilgili programları kullanarak bilgisayara (data, grafik, resim, şekil, harita vb) her türlü veriyi yüklemek.

  • Kendisine verilen görevleri diğer şube personeliyle işbirliği içinde yürütmek.

  • Kendisine verilen bilgisayar ve diğer donanımı çalışır tutmak ve bunun için gerekli tedbirleri almak.

  • Amirlerince verilecek benzeri nitelikteki görevleri yapmak.

 

B) İdari:

1- Satınalma ile ilgili işlemleri (evrakları) ilgili kanun hükümlerince hazırlamak.

  • Proje yürütücüsünün satınalma talep formu alınması

  • Satınalma onay (EBYS) alınması

  • Satınalma piyasa araştırma yapılması

  • Satınalma muayene kabul işlemlerinin yapılması

  • Satınalma malzemesi ( sarf, makine teçhizat) taşınır işlem fişi yapılması.

  • MYS ödeme emri evrakı hazırlanması

  • Satınalma işlemi hazır olunca strateji daire başkanlığına teslim tutanağı ile ödeme evrakı teslim edilmesi

2- Taşınır kayıt işlemlerini ilgili kanun hükümlerince yürütmek.

  • KBS sisteminde Taşınır İşlem Fişi oluşturmak

  • Satınalma evrakı sarf veya makine teçhizat ise giriş kaydının yapılması

  • Giriş kaydı yapıldıktan sonra proje yürütücüsü ve ilgili fakülteye teslim etmek

  • VİF oluşturularak evrak Strateji Daire Başkanlığına göndermek

3- Etik Komisyonu işlemlerini ilgili kanun/yönerge hükümlerince yürütmek.

  • Proje yürütücüsü veya araştırmacı etik komisyonu formlarını eksiksiz doldurur.

  • EBYS sistemi üzerinden üst yazı ile başvuru alınır. ( ıslak imza ile de birime teslim eder)

  • Etik komisyonu üyelerine başvurular toplantı öncesi mail ile dosyalar gönderilir.

  • Toplantı Tarihi Saati ve Yeri Belirlenir. Etik Komisyonu Üyelerine Haber Verilir.

  • Başvurular için ( başvuru için düzeltme, ret, onay) karar alınır.

  • Başvuru sonucu ilgili yürütücüye EBYS sisteminden bilgi vermek

  • Başvuru sonucu evrakı ıslak imzalı 1 nüshası yürütücüye  vermek ve dosyayı arşivlemek.

 

4- Bilimsel araştırma ve yayın etiği kurulu sekretaryasını yürütmek

5- Patent destek biriminin sekretaryasını yürütmek

6- (2183)  Dahili telefon – EBYS’den kendine havale edilen tüm evrakların işlemleri - (bap@bozok.edu.tr) mail adresinin takibi sorumluluğu yapmak.

7-Merkezin birim arşiv sorumluluğun gereklerini yapmak