Bozok Üniversitesi
Takip et

BOZOK ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 − (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bozok Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezinin faaliyet alanlarını, amaçlarını, yönetim organlarını, bu organların görevlerini ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 − (1) Bu Yönetmelik; Bozok Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 − (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 − (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Merkez: Bozok Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi’ni,

b) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

c) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,

ç) Müdür: Merkezin müdürünü,

d) Müdür Yardımcısı: Merkezin müdür yardımcılarını,

e) Birim: Merkezin amaçları doğrultusunda çalışmalar yapmak üzere gerekli görülen konularda Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan birimleri,

f)  Üniversite: Bozok Üniversitesi’ni,

g) Rektör: Bozok Üniversitesi Rektörü’nü,

ğ) Senato: Bozok Üniversitesi Senatosu’nu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları

Merkezin amacı

MADDE 5 − (1) Merkezin amacı; Üniversitenin iç ve dış kaynaklı projelerinin koordinasyonunu sağlamaktır. Ayrıca, Üniversitenin yeni projeler hazırlama, uygulama ve değerlendirme kapasitesini geliştirecek faaliyetlerde ve eğitim çalışmalarında bulunarak ulusal ve uluslararası düzeyde sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik gelişim sürecine katkı sağlamaktır.

Merkezin faaliyet alanları

MADDE 6 − (1) Merkez; proje geliştirme, koordinasyon ve danışmanlık, eğitim ve bilimsel toplantılar, proje takibi, proje duyuru ve tanıtım faaliyetleri alanında ve başta üniversiteler olmak üzere ilgili kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve özel kuruluşlar ile işbirliği içinde ulusal ve uluslararası düzeyde aşağıda belirtilen faaliyetleri yürütür:

a) Proje geliştirme, koordinasyon ve danışmanlık alanında yürütülecek olan faaliyetler şunlardır:

1) Üniversitenin yer aldığı (yürütücü, ortak, iştirakçi vb.) projelerin başvuruları, yürütülmesi, finans kaynakları ve proje ortaklarıyla yapılacak yazışma ve toplantıların organizasyonunu ve/veya takibini yaparak, proje yürütücüsü ile proje ortakları arasında Rektörlük adına koordinasyon desteği sağlamak;

2) Üniversite adına sunulan proje başvurularının ön değerlendirmesini, idari kontrolünü yapmak, usulüne uygun olarak hazırlanmayan proje başvurularının düzeltilmesini sağlamak,

3) Proje yönetimi süreçlerini izlemek, denetimlerde ihtiyaç duyulacak olan her türlü sözleşme, harcama belgesi, ara ve final raporları, proje çıktıları vb. belgelerin proje yürütücülerince muhafaza edilmesini sağlamak,

4) Ulusal ve uluslararası proje ve programların teknik destek ihalelerine başvurmak, ihale dosyalarını hazırlamak,

5) Bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde gelişime katkıda bulunacak fikirleri projelendirecek personeli desteklemek, bu projelerin uygulanabilmesi ve sürekliliğinin sağlanabilmesi amacıyla yurt içi ve yurt dışı kurumlarla işbirliği içinde olmak ve fon temin edilmesi konusunda çalışmalarda bulunmak,

6) Yurt içi ve yurt dışından Üniversiteye talepte bulunan kurum ve kuruluşlara, imzalanacak olan bir protokol dâhilinde proje hazırlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda kurumsal danışmanlık hizmetleri sunmak,

7) Üniversite-sanayi işbirliğini güçlendirmek ve uygulanabilir sonuçların sanayiye aktarımını hızlandırmak,

8) Patent, lisans anlaşmaları, teknoloji transferi gibi konularda danışmanlık birimleri oluşturmak,

b) Eğitim ve bilimsel toplantı kapsamında yürütülecek olan faaliyetler şunlardır:

1) Üniversite öğretim elemanları ve öğrencileri başta olmak üzere, talep halinde kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve özel kuruluşların proje hazırlama, uygulama ve değerlendirme kapasitelerini artırmak amacıyla proje döngüsü yönetimi alanında eğitim faaliyetlerinde bulunmak,

2) Merkezin çalışma alanına giren konulara yönelik ulusal ve uluslararası etkinliklerde Üniversitenin temsil edilmesini sağlamak,

3) Merkezin çalışma alanına giren konularla ilgili olarak panel, konferans, çalıştay, seminer, sempozyum, tanıtım etkinlikleri, kongre, proje pazarı gibi bilimsel toplantılar düzenlemek ve bu amaçla konuyla ilgili proje uzmanlarını, proje finansman kuruluşlarının teknik temsilcilerini ve akademisyenleri bu çalışmalara davet etmek,

4) Bozok Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ve diğer birimlerle işbirliği kurmak ve ortak çalışmalar yapmak,

5) Merkezin çalışmaları ve Üniversitenin dahil olduğu projelerle ilgili rapor, tanıtıcı broşür, katalog, tanıtım filmi vb. dökümanlar hazırlamak, araştırma ve uygulama sonuçlarını yayınlamak ve ilgili kesimlere dağıtımını sağlamak,

c) Merkezin diğer faaliyetleri şunlardır:

1) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili yıllık istatistik tutmak,

2) Üniversitenin yer aldığı projelerle ilgili bilgilere ilişkin veritabanı oluşturmak, bu bilgileri ve proje çıktılarını Merkezin web sayfasında yayınlamak,

3) Başta Bozok Üniversitesi mensupları olmak üzere diğer kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında görev yapan personelin ilgi ve uzmanlık alanlarına giren projelerde görev almaları için teklif ve önerilerde bulunmak,

4) İç ve dış kaynaklı proje teklif çağrılarını ilgili kesimlere duyurmak,

5) Hedef kitlesi geniş projelere kamuoyu ilgisini ve desteğini artırmak, basını ve ilgili kesimleri bilgilendirmek amacıyla faaliyetlerde bulunmak,

6) Merkezin çalışma alanına giren konularda ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkinlikler düzenlemek ve ödüller vermek amacıyla Rektörlüğe teklifte bulunmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

MADDE 7 − (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

a) Müdür,

b) Müdür Yardımcıları,

c) Yönetim Kurulu,

ç) Danışma Kurulu,

d) Birimler.

Müdür

MADDE 8 – (1) Müdür; Merkezin faaliyet alanına giren konularda araştırma ve yayın çalışmalarında bulunmuş, yurt içi ve yurt dışı proje deneyimine sahip Üniversitenin kadrolu öğretim üyeleri arasından üç yıllık süre için Rektör tarafından görevlendirilir. Süresi biten Müdür tekrar görevlendirilebilir. Rektör gerekli gördüğü hallerde Müdürü süresinden önce görevden alabilir. Müdürün, kesintisiz altı aydan fazla görevi başında bulunamaması durumunda yeni bir Müdür görevlendirilir.

(2) Müdür, Merkezin çalışma kapasitesinin rasyonel bir şekilde kullanılmasından, çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, faaliyetlerin gözetimi ve denetiminden Rektöre karşı sorumludur.

Müdürün görevleri

MADDE 9 − (1) Müdürün görevleri şunlardır:

a) Merkezi temsil etmek ve Yönetim Kuruluna başkanlık etmek,

b) Yönetim Kurulu kararlarını bu Yönetmelik çerçevesinde uygulamak,

c) Merkezin idari ve mali işlerini yürütmek, gerekli koordinasyon ve denetimi sağlamak, yazışmaları yapmak ve yaptırmak,

ç) Yönetim Kurulunca onaylanan yıllık bütçe ve yıllık faaliyet raporunu Rektöre sunmak,

d) Yönetim Kurulunca hazırlanan bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını Rektörün onayına sunmak.

e) Merkez bünyesinde oluşturulacak çalışma birimlerinde görevlendirilmek üzere personel seçimini yapmak ve Rektörün onayına sunmak,

f) Merkeze yapılan proje başvurularını değerlendirmek ve Rektörlüğe sunmak.

Müdür yardımcıları

MADDE 10 − (1) Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak ve yokluğunda yerine vekalet etmek üzere Üniversitenin öğretim elemanları arasından iki kişi, Müdürün teklifi üzerine Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilebilir. Müdür yardımcılarının görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten müdür yardımcısı yeniden görevlendirilebilir.

(2) Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer.

Müdür yardımcılarının görevleri

MADDE 11 − (1) Müdür yardımcılarının görevleri şunlardır:

a) Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak,

b) Görevi başında olmadığında müdüre vekâlet etmek.

Yönetim kurulu

MADDE 12 − (1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür yardımcıları ile Müdürün önerileri doğrultusunda, Üniversitede tam gün çalışan ve Merkezin faaliyet alanına giren konularda deneyimli sekiz öğretim üyesi arasından, Rektör tarafından seçilen dört üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.

(2) Yönetim Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine en az 6 ayda bir defa toplanır. Yönetim Kurulu, üyelerin talepleri doğrultusunda ve Müdürün çağrısı üzerine olağanüstü olarak da toplanabilir. Yönetim Kurulu toplantılarına mazeretsiz olarak üç defa üst üste katılmayan üyenin görevi sona erer.

(3) Yönetim Kurulu, salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir.

(4) Süreleri dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi bitmeden ayrılan veya altı aydan fazla Üniversite dışında görevlendirilen üyelerin yerine, yenileri görevlendirilir.

Yönetim kurulunun görevleri

MADDE 13 − (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Merkezin genel işleyişi, düzeni ve idari personeli ile ilgili Müdür tarafından yapılan önerileri karara bağlamak,

b) Müdür tarafından hazırlanan yıllık bütçe ve faaliyet raporlarını inceleyerek Rektöre sunulmak üzere karara bağlamak,

c) Araştırma, eğitim ve diğer etkinlik programları, projeler ve Merkez faaliyetlerinin tanıtım çalışmaları, mali destek ve yayım konularına ilişkin esasları belirlemek ve karara bağlamak, Merkez bünyesinde yürütülen danışmanlık, proje ve benzeri hizmet bedellerini belirlemek,

ç) Merkezin gelirlerini artırıcı girişimlerde bulunmak, bu amaçla gerekli önlemleri almak, gelir dağılım ve kullanım şekillerini ilgili mevzuata göre belirlemek,

d) Bu Yönetmelik uyarınca verilecek ödülleri tespit etmek üzere oluşturulacak komisyon üyelerini belirlemek,

e) Danışma Kurulu üyelerinin seçimini yapmak,

f) Üniversite dışındaki ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği esaslarını belirlemek ve protokol taslaklarını hazırlamak,

g) Yıllık faaliyet değerlendirmesi yaparak sonraki yıllar için strateji geliştirmek.

Danışma kurulu

MADDE 14 − (1) Danışma Kurulu, Üniversitenin akademik personeli ile kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışan ve Merkezin faaliyet alanına giren konularda tecrübeli kişiler arasından seçilir. Üyeler, Yönetim Kurulunca önerilen ve Rektör tarafından görevlendirilen en fazla sekiz kişiden oluşur. Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi biten üyeler yeniden aynı yöntemle seçilir ve görevlendirilebilir. Süreleri bitmeden ayrılan üyelerin yerine yenileri seçilir. Danışma Kurulu toplantılarına üst üste üç defa mazeretsiz katılmayanların üyeliği düşer. Danışma Kurulunda yer alan Üniversite akademik personeli üye sayısı, toplam üye sayısının yarısından az olamaz.

(2) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda en az bir defa salt çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.

Danışma kurulunun görevleri

MADDE 15 − (1) Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Merkezin yıllık çalışma programını değerlendirmek, bir sonraki yıla ait çalışmalar ile ilgili öneriler geliştirmek ve takip etmek,

b) Merkezin amaçları doğrultusunda çeşitli proje önerilerinde bulunmak ve bu projelerin gerçekleştirilmesine yönelik ilgili kişi ve kuruluşlarla işbirliğinin geliştirilmesine yardımcı olmak,

c) Merkez personelinin eğitim, uygulama, araştırma, hizmet üretimi ve yayın konularındaki durumlarını değerlendirip önerilerde bulunmak,

Birimler

MADDE 16 – (1) Birimler, Merkezin amaçları doğrultusunda çalışmalar yapmak üzere gerekli görülen konularda Yönetim Kurulu tarafından oluşturulur.

(2) Birimler, yapılacak çalışmanın niteliğine göre, Üniversitenin öğretim elemanları, Merkez çalışanları ve gerekli durumlarda kurum dışından konusunda uzman kişilerden oluşturulabilir. Yönetim Kurulu, her birimden bir kişiyi birim sorumlusu olarak görevlendirir. Merkez birimlerinin görev süreleri Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. Görev süresi tamamlanan birim, gerçekleştirdiği faaliyetlerle ilgili bir raporu Müdüre sunar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Personel ihtiyacı

MADDE 17 − (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı; 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.

Ekipman ve demirbaşlar

MADDE 18 – (1) Merkez faaliyetleri ve araştırmaları kapsamında alınan her türlü teçhizat, donanım ve demirbaşlar Merkezin kullanımına tahsis edilir.

Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller

MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 20 − (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 21 − (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bozok Üniversitesi Rektörü yürütür.